: Devil May Cry 3 - Dante's Awakening (Special Edition)
Devil May Cry 3 - Dante's Awakening (Special Edition)
Aijin Tenshi 2009.06.22. 11:22
Amikor démonok árasztják el a világot, azt hinnéd, itt a vég. Van egy hős viszont, aki ezt nem így fogja fel. Teljesen másképp: számára ez egy neki kedvező meló, amit bulinak vesz!
Kedves Publikum, mostani nyári szünetre ragadjatok kardot és pisztolyokat, és eresszétek szabadjára a belső démonotokat (végre, mivel nincs suli most egy jó ideig!^w^) ugyanis a most bemutatott játék a Devil May Cry 3!^^
"Már elmondhatom, hogy ez egy pokoli buli lesz!" /Dante/
DEvil May Cry 3 - Dante’s Awakening (Special Edition)
Kedves Publikum, mostani nyári szünetre ragadjatok kardot és pisztolyokat, és eresszétek szabadjára a belső démonotokat, ugyanis a most bemutatott játék a Devil May Cry 3!
A Devil May Cry (röviden: DMC) sorozat a CAPCOM nevéhez fűződik, mára az egyik legsikeresebb és legnépszerűbb hack’n’slash játéksorozat a világon. Eddig 4 része van a sorozatnak, de ezek nem feltétlenül követik egymást kronologikusan. Ha fel kéne állítani mindenképpen egy idősíkot, az első rész valószínűleg a DMC3 lenne. De ne is húzzuk tovább a szót, ássunk mélyebbre a DMC3-ba.
Üdvözöl a Pokol!
A története viszonylag egyszerű –amit Lady az intro-ban el is mesél nekünk. Sparda egy démon volt, aki szembeszegült a démonokkal, így megmentve az emberiséget, s az átjárót lezárta a démonvilág és az emberek világa között, hogy az emberek világa ne pusztuljon el. Két fia született később, ámde mindketten egymás ellen fordultak. A nevük Vergil és Dante. Örökös harcban álltak mindig egymással, s ha találkoznak, ott kő kövön nem marad.
Jelenleg Dante éppen lazítana, hisz megnyitotta irodáját, bár még nem adott neki nevet, s még nem volt megbízása sem. Démonvadász ő, ugyanaz a cél hajtja őt, akárcsak az apja: ha az emberek démont észlelnek, csak őt kell hívni, és máris segít. De nemsokára meg is kapja a legújabb feladatát: egy halom démon ront az irodába, majd a város közepén felemelkedik egy hatalmas torony, mely az égig ér: a Temen-Ni-Gru, amit Arkham és Vergil nyitott meg. Ha a Temen-Ni-Gru-t megidézték, akkor nem sok kell ahhoz, hogy az átjáró megnyíljon a démonok és az emberek világa között! Dante természetesen ezt nem nézheti tétlenül, elindul, hogy megállítsa egyszer s mindenkorra Vergil-t és Arkham-ot. Csakhogy a történet a későbbiekben mégsem lesz ilyen egyszerű… De nem írom tovább a történetet, a játékban előrehaladva ki fog szépen lassan bontakozni. ;)
A grafikája a játéknak nagyon szép, bár nem egy mai játék ugyan, de ettől függetlenül szerintem gyönyörűek az effektek –szerintem a könnyek lettek a legszebbek a játékban- a pályák pedig nagyon hangulatosak és színesek. A pályák nagy része főleg a Temen-Ni-Gru-n környékén zajlik, viszont lesz 1-2 kivétel, amikor távol leszünk tőle –például egy szörnyeteg gyomrában.
Az ellenfelek is nagyon jók, nehézségi fokozatoknál lehet érzékelni a különbséget, hogy mennyire idióták vagy hogy mennyire kegyetlenek. Összesen 6 nehézségi fokozattal találkozhatunk, az egészen könnyűtől (Easy) a legbrutálisabb fokig (Heaven or Hell). Aki tervezi az összes szint megütését, annak ajánlom, hogy lépcsőként haladjon a Heaven or Hell fokozatig.
A zenéjére csak három szót tudok mondani: epikus, pörgős, fantasztikus. Minden zene illik a hátteréhez, s amikor küzdünk a kisebb démon ellen –vagy éppen a főellenségek ellen- pörgős zenét kapunk, de természetesen elmaradhatatlanok az epikus hangulatú zenék, melyeket a történet vége felé hallhatóak. A Credits-küzdelem zenéje fülbemászó, úgyhogy érdemes hallgatni.:)
„Az ész irányít mindent. Erő nélkül pedig semmit sem tudsz megvédeni.” /Vergil/
Természetesen lesz bőven verekedés és vérontás, hiszen ez a mi feladatunk Dante bőrében. Viszont, ahogy a fent említett idézetet írtam: nem ronthatunk a démonokra, mint egy őrült, mert később megihatjuk ennek a levét életünk lenullázásával. Eleinte kisebb démonokkal kezdünk, aztán szépen sorjában találkozhatunk keményebb és trükkösebb ellenfelekkel. Fegyverarzenálban gazdagodni fogunk és természetesen kombókkal is. Kombók segítségével látványosabbnál látványosabb mutatványokkal végezhetjük ki az ellenfeleinket, ezek a kombók fegyvertől függenek és attól, hogy milyen módban vagy. Minél látványosabb egy kombó, annál nagyobb osztályzatot kapsz rá - a legmagasabb fok a „Stylish!”. Most térjünk ki a fegyverekre, a módokra és démonformára, majd a kombókra és az „Idő és Tér Bálványára” (Idol of.Time and Space), végül az osztályzásra.
1, A fegyverek
A legelső dolgunk természetesen az lesz, hogy megválasszuk, milyen fegyvert fogunk magunkkal vinni. A fegyverek között választhatunk mind közelharcit és lőfegyvereket. Ezek közül csak 2-2-őt vihetünk magunkkal a pályákon.
A, Lőfegyverek
Ezeket végtelen tölténnyel kapjuk meg, érdemes viszont odafigyelni a használatukra. A legelső fegyverünk ezen a téren az „Ebony & Ivory” pisztolypáros lesz. Később viszont érdemes körültekinteni a környezetünkben, ugyanis a lőfegyvereket csakúgy nem fogunk kapni. Összesen 5 lőfegyverre tehetünk szert a játék során:
- Ebony & Ivory
- Vadászpuska (Shotgun)
- Artemis
- Spiral
- Kalina Ann
B, Közelharci fegyverek
Közelharcban lesz főleg részünk, és természetesen néha nem elég egyetlen kardunk, a Rebellion. Utunk során találkozni fogunk különböző, nagyobb és erősebb démonias lényekkel, s ha leszámoltunk velük, jutalmul megkapjuk a lelküket –fegyverformában. Például miután legyőztük Cerberus-t, az ő lelke egy jeges nunchaku-vá válik. Mindegyik fegyvernek megvan a maga előnye és hátránya, érdemes mindegyiküket kiismerni. A játék során összesen 4 fegyvert szerezhetünk még meg a Rebellion mellé.
2, A módok és a démonforma
A harci modorokban sincs hiány, a játékon belül összesen 6 mód van, ezekből eleinte csak négyre tehetünk szert. Természetesen mindegyik modornak megvan a maga pro és kontrája, de ezt mindenki maga döntse majd el.
A harcmodorok:
A, Trickster:
A nevében is benne van: a legtrükkösebb modor az összes közül. Ha ezt fejleszted, képes leszel például eltűnni és hirtelen –meglepetésszerűen- megjelenni az ellenfél előtt, magasabbra ugrani, falon futni. Ha ezt a modort választod, biztos, hogy csellel ki kell védened az ellenfél támadásait. Ravasz módszer, szerény véleményem szerint a legjobb mód.
B, Swordmaster:
A kardforgatókra jellemző ez a modor. Ha ezt választod, a közelharci fegyverekben növekszik a sebzésed és a fegyverekhez plusz kombók társulnak.
C, Gunslinger
Ha a lövöldözés szerelmese vagy, akkor ez a harcmodor a tiéd. Használd a fegyvereket és szíts golyózáport az ellenfélre látványosabbnál látványosabb módon. Ebben a módban a lőfegyverek sebzése növekszik.
D, Royalguard
Az egyik legnehezebb, de egyben a legerősebb harcmodor az összes közül. Ez voltaképpen egy védekező módszer, ami segítségével csökkentheted az ellenfelek támadását. A modor tökéletes időzítést igényel –ami a védekezést illeti.
E, Quicksilver
Ezt a modort Greyon után kapjuk. Ha ezt használjuk, képesek leszünk megállítani az időt pár pillanatra, azalatt pedig megsebezhetjük az ellenfeleinket, ha nagyon ügyesek vagyunk.
F, Doppelganger
Ezt a módszert a Doppelganger elleni harc után kapjuk. Amikor felvesszük a démon-formát (Devil Trigger), akkor mellettünk megjelenik egy másik démon, aki a hasonmásunk –így megtévesztve az ellenséget.
Devil Trigger
Mint említettem, Dante félig ember, félig démon, de képes saját démoni erejét felszabadítani egy kis időre. A Devil Trigger-t harc közben lehet feltölteni, de lehet növelni egy bizonyos szintig Devil Orb-bal és Devil Star-ral feltölthetjük.
3, A kombók
Aki először néz szembe ilyen játékkal, annak javaslom, hogy először menjen Könnyű fokozaton és azon eddzen sokat. A kombókat különböző billentyűkombinációkkal lehet elérni, ezek közül is kétfajta van: a Lock-on módszer, amikor csak egy ellenfélre koncentrálunk, vagy a normális küzdelem, amikor egy egész horda ellen harcolunk. Mindkét módszerben más és más kombó jön ki néha ugyanarra a billentyűsorozatra.
4, Idol of Time and Space
Ezt nevezhetnénk akár a játék oltárának is. Ez egy félig ember, félig oroszlán kinézetű szobor, ami egy homokórát tart maga felett. Ha ide térünk, lehetőségünk van felfejleszteni a képességeinket, fegyvereinket, módok között válthatunk, fegyvereinket is kicserélhetjük, és lehetőség nyílik még orbok és szenteltvíz vásárlására is. Ámde ezt nem adják ingyen, ezekért Vörös orbokat kérnek, amiket az ellenfelektől nyerünk, miután legyőztük őket –vagy úton útfélen találunk rájuk. Lássuk, mit lehet venni a szobornál:
- Szenteltvíz: ez egy méregdrága, de nagyon hatásos fegyver a démonok ellen. Vess be egyet, és akik körülötted vannak, egytől egyig sebződnek!
-Kék orb: ez növeli az életerődet. Eleinte egész olcsón adják, viszont titkos küldetések, és némi keresgélés útján össze lehet 4 kék orb darabkát szedni, így kapunk egy egészet. Ez szintén növeli az életerőnket.
- Sárga orb: feltámasztásra való. Ha esetleg meghalnánk, a legközelebbi startról indulunk újra a pályán.
- Lila orb: a Devil Trigger időtartamát növeli.
- Kicsi zöld csillag: gyógyítja az életerőnket –kis mértékben.
- Nagy zöld csillag: gyógyítja az életerőnket –teljes mértékben.
- Devil csillag: feltölti a Devil Trigger erejét teljesen.
5, Osztályzás
Egyszerű mód arra, hogy felmérjük: hogyan áll a statisztikánk a játékban 1-1 pályánál. Természetesen itt is teljesítménynek megfelelő osztályzatot kapunk, minél nehezebb szinten vagyunk, annál szigorúbban nézi a rendszer a teljesítményt. Az osztályzat a kombókon, a vörös orbokon, a tárgyhasználaton, az időn és a sebzésen múlik, s ezeket összesítve lesz egy bizonyos eredményünk –betűben megadva. A legrosszabb a D, a legmagasabb az S.
„Jackpot!!!” /Dante & Vergil/
S hogy még nagyobb kihívás legyen a játék, rengeteg titkot tárhatunk fel, ha elég ügyesek vagyunk. Ilyenek például a különböző nehézségi fokozatok, grafikák, sőt, még játszható karakternek is megkapjuk Vergil-t. A Credits-nél pedig lehetőség nyílik egy végső bónusz csatára, amit ha jól teljesítünk, kapunk egy plusz befejezést.
Kihívást jelent még természeten az is, hogy tökéletesre csiszoljuk a játékot, vagyis az S osztályzat megszerzése az összes pályán. Vagy hogy az összes nehézségi szintet végigjátsszuk. Ezek által is hozzáférhetünk különböző bónusz dolgokhoz. És ami az igazi kihívás, az a legutolsó epikus csata a főellenséggel!
Szóval, aki igazi kihívást keres Sonic-ékon kívül, annak a Devil May Cry 3 kötelező darab.:)
Jó Szórakozást kívánok hozzá nektek!
Aijin Tenshi TH
FIGYELEM! A Devil May Cry az ESRB szerint M-es jelölést kapott, vagyis 16 ÉVEN ALULIAK SZÁMÁRA NEM AJÁNLOTT!!!