„Alíz kicsavart álmában szó sem lesz „Nem Születésnapi teapartiról”: marad a késsel dobálózás és az őrültség!” /PC Guru/
„Alíz kicsavart álmában szó sem lesz „Nem Születésnapi teapartiról”: marad a késsel dobálózás és az őrültség!”
/PC Guru/
American McGee’s Alice
Üdvözletem minden Kedves Idetérőnek!
Mostani leírásomban American McGee’s Alice-t fogom górcső alá venni. Ugyan 2000-ben készült a játék és már 8 év telt el azóta, személy véleményem szerint érdemes kipróbálni mindenkinek! De mielőtt bárki belefogna a játékba, javasolt megnézni az Aliz Csodaországban című rajzfilmet, így sokkal jobban bele tud illeszkedni a világba a játékos és tud majd különbséget tenni a két világ között, mindemellett tudja majd követni a történtet.
Nem is húzom tovább a szót, csapjunk is a közepébe!
Üdvözlet Horrorországban!
Aliz az elmegyógyintézetbe került. Mégis hogyan? Történt ugyanis, hogy amikor gyermek volt, gyertyafényben elszunnyadt kedvenc könyve mellett. Ámde egy macska ledöntötte a gyertyát, ezzel felgyújtva az otthont, a lány szülei benn égtek, s az egyetlen túlélő Aliz volt. A tragédia mély nyomott hagyott Alizon: egy önmagába forduló, életét megkérdőjelező lány lett a korábbi életvidám és derűs kislányból, s mindennek következtében került a diliházba kedvenc könyvével és plüss nyuszijával. Egy éjszaka Aliz küzd az álmossággal, de végül álomba merül… s innentől elkezdődik egy rettenetes rémálom: Aliz saját eltorzult álomvilágába kerül, s az ottani dolgok sokkal képtelenebbek, mint ahogy azt a rajzfilmben láthattuk… Alizra küldetés vár: Csodaország megmentése a Szív Királynő uralma alól, és saját igazi énjének megtalálása.
Nem minden játék fegyver, s nem minden fegyver játék
Bizony, Csodaország a feje tetejére állt – és ez még csak egy enyhe kifejezés arra, ami elénk tárul - majd a későbbiekben is - a játék folyamán. Fontos megjegyeznem: a játék intrója már sejteti velünk a baljós és rémes világot, és egy biztos: nyomot hagy az emberben–de hogy mit takar az intró, azt nem árulthatom el. ;-)
Visszatérve: amint elkezdjük a kalandot Alizzal, máris észre lehet venni az eléggé elvont dolgokat. Maga a környezete lenyűgözött, és bevallom őszintén: olykor félelemmel töltött el. S akkor még nem is meséltem a húsevő kalapos gombáról, vagy arról, amikor hirtelen egy polip csápjához hasonló gyökér le akarja csapni az embert! Egyes pályáknak a hangulata nagyon tetszett, például lebegő zsebórákat láthattam az égen, amikor az Őrült Kalapos felé vettem az utamat. A játék menüje is néha-néha ijesztő, például a főmenü a kiábrándult Alizt teszi háttérbe, az egyik beállítás menünél pedig az emberi agy papíron vázolt térképét láthatjuk; a mentések menüje pedig olyan, mintha egy régifajta fényképezőgép diáit nézegetnénk.
Ugyan a Quake 3 grafikus motorjával készült eme játék, de mindezt kárpótolja majd a hangulat és játékélmény. Hogy ne részletezzem tovább: a környezetet csak dicsérni tudom, a zenei aláfestés is kiváló minden területre –ami olykor a frászt hozza majd ránk!
Térjünk át a fegyverarzenálra! A fegyvereink főleg játékokból fognak állni, mint például a jackbomb, francia-kártya csomag, jacks vagy démoni dobókocka. Kezdetben lesz egy henteskésünk, amivel szabdalhatjuk az ellent, majd a fegyvertárunk bővülni fog. De vigyázat: lesznek olyan fegyvereink is, amikkel ha nem bánunk jól, a támadás visszafelé sülhet és a saját vesztünkkel fizethetünk miatta! A legtöbb fegyvernek két támadási technikája van, például a kés esetében szabdalhatunk, vagy pedig eldobhatjuk azt. A játék folyamán szert tehetünk egy bizonyos Jabberwock–pálcára, amihez ha összeszedhetjük a darabjait, a Szív Királynő ellen tökéletes csapást mérhetünk. Fontos tudnunk még, hogy a játékban két fontos tényező van, amikor az ellennel nézünk farkasszemet: a játékon belül a képernyőn látható egy piros csík, és egy kék csík. A piros az egészségünket jelenti, a kék pedig az erőnket. A kék az alternatív támadásokhoz nélkülözhetetlen, szerencsére ez idő múltán visszatöltődik, vagy ha kékes zafírt, esetleg vörös rubint találunk, az is feltölti. Gyógyításra vörös rubint találhatunk, ezt az ellenfeleinkből kaphatjuk, miután elhaláloztak.
Ellenfeleink pedig a környezetnek megfelelően váltakoznak majd: eleinte a Szív Királynő katonáival kell leszámolnunk, később pedig találkozhatunk hangyákkal, húsevő növényekkel, démonokkal és még sorolhatnám. Főellenségek is lesznek páran, például az Őrült Kalapos, Tweedle-dee és Tweedle-dum, a Szív Királynő, vagy a félig robot sárkány: Jabberwock.
Egy vigyorgó macska mindig jól jön
A játék maga külső nézetes –rövidebb nevén TPS-, műfajában pedig az akció-kaland típusba lehetne sorolni, ámde ezt az egészet némi logika is fűszerezi. Nem lesz nehéz útja annak, aki tud majd a rébuszok sorai között olvasni, ezt elárulom. Lesznek különböző „puzzle” feladatok, az egyik helyen például nem juthatsz tovább, amíg picurka nem leszel –hogy beférj az ajtón-, s mindehhez pedig össze kell szedned néhány dolgot, hogy megvalósítsd a célod. Egy másik helyen a csengettyűk helyes megszólalására kell figyelned, valahol meg ha nem figyeled a dolgok rendjét, biztos halál vár rád… Érdemes tehát gondolkozni egy-két helyszínen, mielőtt előre lépsz.
Rébuszok várhatóak például egy-egy fegyver megszerzésekor is, ezek főleg a használatukat takarják. Ámde ha nem értenénk a sorokat, Vigyorit, a vigyorgó macskát (Cheshire Cat) bármikor előhívhatjuk, és egy könnyebb rébuszban összefoglalja a küldetésünket, teendőnket, vagy pedig az ellenfél gyenge pontját árulja el nekünk, ha figyelünk a macska soraira. Bárhol is járunk, Vigyorira bármikor számíthatunk.
Happy End?
Túlzás lenne azt mondanom, hogy a játék enyhe. Tényleg vannak néha olyan őrültségek, hogy azok még az a rajzfilmben látottat is túlszárnyalja.
Összefoglalva: a játék feledhetetlen élményt nyújt, igazi klasszikust vesz a kezébe az, aki kipróbálja! A grafika elképesztő, a zene „hangulatos”, a játék pedig akció-dús és élvezhető. Csakis ajánlani tudom mindenkinek, de egy jó tanács: lehetőleg ne éjszaka nézz Vigyori szemeibe, hogy elmerülhess Csoda… akarom mondani, Horrorországban… ;-)
Utólag jó hír azoknak, akik rajongói a játéknak: remélhetőleg 2009-ben várhatjuk eme játék filmadaptációját! ;-)
FIGYELEM! Az American McGee's Alice az ESRB szerint M-es jelölést kapott, vagyis 16 ÉVEN ALULIAK SZÁMÁRA NEM AJÁNLOTT!!!
Számláló
Indulás: 2006-07-22
Névnap & Óra
Ma 2025. Augusztus 14. Csütörtök, Marcell napja van.
Sok boldogságot kívánunk!